Joga dla kobiet w ciąży

W okresie 18 luty – 12 marzec zajęcia odbywają się:

we wtorki i w czwartki w godz.: 12:00 – 13:30 – wymagana wcześniejsza rezerwacja mailowa (inf@jogawita.pl) lub tel./sms-owo tel. 530 378 848.

Nabór do nowego cyklu w terminie: 17 marzec – 9 kwiecień 2020 – zapraszamy do zapisów!

Kombinacja wzmacniających, rozciągających, otwierających oraz relaksujących pozycji prowadząca do poprawy samopoczucia w czasie ciąży oraz przygotowująca ciało do porodu. Poprzez bezpieczną, budującą siłę i wytrzymałość praktykę ćwiczące stają się bardziej świadome swojego ciała i oddechu, co dodaje pewności siebie i ułatwia poród.

Dla Pań w ciąży odpowiednie będą również zajęcia  jogi regeneracyjnej (środy 19:30) oraz  jogi kręgosłupa (poniedziałki 17:30, 19:30, wtorki 10:00, środy 17:30) prowadzonych przez Sylwię Pędzich oraz zajęcia jogi dla każdego prowadzone przez Paulinę Maliszewską. Można też skorzystać z zajęć prowadzonych przez Anię Tomtas (środy: 8:00-9:00, 10:00 – 11:30)  -  sprawdź plan.

Warto wiedzieć:

  • - zajęcia są przeznaczone dla kobiet w ciąży w II i III trymestrze, a także – w przypadku pań praktykujących jogę przed ciążą lub uprawiających inne aktywności fizyczne przed poczęciem – w I trymestrze. Aby dopasować ćwiczenia do samopoczucia ćwiczących wskazane jest szczegółowe opisanie samopoczucia i stanu zdrowia nauczycielowi prowadzącemu zajęcia.
  • - wskazana konsultacja z lekarzem prowadzącym, ale zaświadczenie nie jest potrzebne,
  • - swobodny strój sportowy, szczególnie proszę zwrócić uwagę, żeby nie uciskać brzucha,
  • - lekki posiłek należy spożyć najpóźniej godzinę przed zajęciami, proszę również nie przychodzić na głodno, aby nie odczuwać zmęczenia po ćwiczeniach, zalecane jest regularne uczęszczanie na zajęcia co najmniej 1 raz w tygodniu.
  • - regularne ćwiczenia 2 razy w tygodniu znacznie zwiększają pozytywne efekty wykonywanych ćwiczeń.

Co zabrać:
swobodny strój sportowy nie krepujący ruchów, skarpetki i bluza na relaks. Jeśli posiadasz  matę do jogi, warto wziąć ze sobą i mieć swój własny kawałek podłogi,  jeśli nie – maty są również dostępne na miejscu.

Rezultaty:

Poprawa samopoczucia następuje już po pojedynczych zajęciach, efekty zdrowotne oraz wpływ na ogólne samopoczucie przy systematycznej praktyce – po kilku tygodniach.

Jak często ?

Aby efekty były trwałe ważna jest systematyczność.

Zobacz zdjęcia z zajęć

Przykładowe zagadnienia poruszane na zajęciach:

      1.  Jak i po co ćwiczyć w czasie ciąży? – sekwencja wprowadzająca podstawowe pozycje; praktyczne wskazówki odnośnie przygotowania się do ćwiczeń.
      2.  Bóle kręgosłupa – czyli co zrobić, żeby nie bolały plecy; pozycje łagodzące bóle i wzmacniające plecy; kiedy potrzebna jest dodatkowa pomoc, taka jak masaże czy rehabilitacja; jak organizować pracę w domu, żeby nie przeciążać kręgosłupa.
      3. Weź głeboki wdech! – rola oddechu w czasie ciąży i podczas porodu, pozycje otwierające klatkę piersiową i wzmacniające przeponę.
      4.  Otwieramy obszar bioder – pozycje przygotowujące miednicę do porodu; ćwiczenie mięśni dna miednicy i ich znaczenie.
      5. Uwaga! Przemytnik arbuzów;-) - wzmacnianie i rozluźnianie mięśni brzucha, jak zapobiegać rozstępom; co to jest rozszczepienie mięśnia prostego brzucha.
      6. Odczarować poród – jak zrelaksować się w czasie porodu, pozycje na I i II fazę porodu.
      7. Jak rześko przebyć dzień? – sekwencja pozycji rozciągających, likwidujących ociężałość i dodających energii na cały dzień.
      8. Połóg -  jak wrócic do formy po porodzie – ćwiczenia i praktyczne porady, pozycje odciążające plecy dla karmiących mam.

Prowadzący: Sylwia Pędzich, prowadzi zajęcia jogi w ciąży od 2005 roku, jogę ćwiczy od 1995 roku, mama Krzysia i Marysi :-)

Dla chętnych, na życzenie, materiały do praktyki w domu, zestawy ćwiczeń na okres połogu, konsultacje indywidualne po zajęciach.

Zapisy: osobiście przed zajęciami