Joga dla kobiet w ciąży

Zajęcia w styczniu odbywają się:

  • wtorki w godz.: 12:00 – 13:30
  • czwartki w godz.: 12:00 – 13:30
    ( ze względu na ferie zimowe prosimy o sprawdzenie szczegółowego planu zajęć – poniżej)

Kombinacja wzmacniających, rozciągających, otwierających oraz relaksujących pozycji prowadząca do poprawy samopoczucia w czasie ciąży oraz przygotowująca ciało do porodu. Poprzez bezpieczną, budującą siłę i wytrzymałość praktykę ćwiczące stają się bardziej świadome swojego ciała i oddechu, co dodaje pewności siebie i ułatwia poród.

Dla Pań w ciąży odpowiednie będą również zajęcia  jogi regeneracyjnej (środy 19:30) oraz  jogi kręgosłupa (poniedziałki 17:30, 19:30, wtorki 10:00, środy 17:30) prowadzonych przez Sylwię Pędzich oraz zajęcia jogi dla każdego prowadzone przez Paulinę Maliszewską. Można też skorzystać z zajęć prowadzonych przez Anię Tomtas (środy: 8:00-9:00, 10:00 – 11:30 oraz 12:00 – 13:30, piątki 12:00-12:30) -  sprawdź plan.

Warto wiedzieć:

  • - zajęcia są przeznaczone dla kobiet w ciąży w II i III trymestrze, a także – w przypadku pań praktykujących jogę przed ciążą lub uprawiających inne aktywności fizyczne przed poczęciem – w I trymestrze. Aby dopasować ćwiczenia do samopoczucia ćwiczących wskazane jest szczegółowe opisanie samopoczucia i stanu zdrowia nauczycielowi prowadzącemu zajęcia.
  • - wskazana konsultacja z lekarzem prowadzącym, ale zaświadczenie nie jest potrzebne,
  • - swobodny strój sportowy, szczególnie proszę zwrócić uwagę, żeby nie uciskać brzucha,
  • - lekki posiłek należy spożyć najpóźniej godzinę przed zajęciami, proszę również nie przychodzić na głodno, aby nie odczuwać zmęczenia po ćwiczeniach, zalecane jest regularne uczęszczanie na zajęcia co najmniej 1 raz w tygodniu.
  • - regularne ćwiczenia 2 razy w tygodniu znacznie zwiększają pozytywne efekty wykonywanych ćwiczeń.

Co zabrać:
swobodny strój sportowy nie krepujący ruchów, skarpetki i bluza na relaks. Jeśli posiadasz  matę do jogi, warto wziąć ze sobą i mieć swój własny kawałek podłogi,  jeśli nie – maty są również dostępne na miejscu.

Rezultaty:

Poprawa samopoczucia następuje już po pojedynczych zajęciach, efekty zdrowotne oraz wpływ na ogólne samopoczucie przy systematycznej praktyce – po kilku tygodniach.

Jak często ?

Aby efekty były trwałe ważna jest systematyczność. Optymalnie 2 razy tygodniu.

Zobacz zdjęcia z zajęć

Zagadnienia poruszane w styczniu *:

      1. (03.01.2019) Jak i po co ćwiczyć w czasie ciąży? – sekwencja wprowadzająca podstawowe pozycje; praktyczne wskazówki odnośnie przygotowania się do ćwiczeń
      2. (08.01.2019) Bóle kręgosłupa – czyli co zrobić, żeby nie bolały plecy; pozycje łagodzące bóle i wzmacniające plecy; kiedy potrzebna jest dodatkowa pomoc, taka jak masaże czy rehabilitacja; jak organizować pracę w domu, żeby nie przeciążać kręgosłupa
      3. (10.01.2019) Joga kręgosłupa – sekwencja przekrojowa wzmacniająca plecy.
      4.  (15.01.2019)? (Potwierdzę termin i tematykę zajęć w pierwszych dniach stycznia.)
      5. (17.01.2019)? (Potwierdzę termin i tematykę zajęć w pierwszych dniach stycznia.)
      6. (22.01.2019) Weź głeboki wdech! – rola oddechu w czasie ciąży i podczas porodu, pozycje otwierające klatkę piersiową i wzmacniające przeponę
      7. (24.01.2019) Uwaga! Przemytnik arbuzów;-) - wzmacnianie i rozluźnianie mięśni brzucha, jak zapobiegać rozstępom; co to jest rozszczepienie mięśnia prostego brzucha.
      8. (29.01.2019) Otwieramy obszar bioder – pozycje przygotowujące miednicę do porodu; ćwiczenie mięśni dna miednicy i ich znaczenie
      9. (31.01.2019) Połóg - jak wrócić do formy po porodzie – ćwiczenia i praktyczne porady, pozycje odciążające plecy dla karmiących mam.

*Możliwy jest udział w całym kursie lub w pojedynczych zajęciach.

Prowadzący: Sylwia Pędzich, prowadzi zajęcia jogi w ciąży od 2005 roku, jogę ćwiczy od 1995 roku, mama Krzysia i Marysi :-)

Dla chętnych, na życzenie, materiały do praktyki w domu, zestawy ćwiczeń na okres połogu, konsultacje indywidualne po zajęciach.

Cena:

      • - abonament na 8 zajęć ważny miesiąc – 160 zł (20 zł za jedną lekcję); zniżka studencka – 150 zł
      • - abonament na 8 zajęć bez terminu ważności – 200 zł (25 zł za jedną lekcję); zniżka studencka – 185 zł
      • - abonament na 4 zajęcia ważny miesiąc – 100 zł (25 zł za jedną lekcję); zniżka studencka – 95 zł
      • - abonament na 4 zajęcia beż terminu ważności – 120 zł (30 zł za jedną lekcję); zniżka studencka – 115 zł
      • - zajęcia pojedyncze – 35 zł (po pierwszych zajęciach możliwość dopłaty do abonamentu).

* Dla posiadaczek Karty Rodziny Dużej 20% zniżki. Rabat rodzinny 10% od każdego wykupionego abonamentu (przy zakupie co najmniej dwóch abonamentów).
*Akceptujemy Multikarnety OK System za dopłatą 10 zł za wejście oraz Karty Sportowo-Rekreacyjne Sodexo.

Zapisy: osobiście przed zajęciami