Zapraszam Panie w ciąży, którym zależy na dobrej kondycji i większej świadomości swojego ciała w czasie ciąży i porodu na dwumiesięczny kurs jogi.

Kurs obejmuje szeroki zakres aspektów samopoczucia ciążowego oraz przygotowania do porodu.
Zajęcia są prowadzone w sposób przystosowany do aktualnego samopoczucia uczestniczek przez instruktorkę z kilkunastoletnim doświadczeniem w pracy z ciężarnymi. Pojedyncze zajęcia to kombinacja wzmacniających, rozciągających, otwierających pozycji, ćwiczeń oddechowych oraz relaksu.

Program kursu*:

  • - 17.09 w godzinach 12:00 – 13:30 – Jak i po co ćwiczyć w czasie ciąży? – sekwencja wprowadzająca podstawowe pozycje; praktyczne wskazówki odnośnie przygotowania się do ćwiczeń
  • - 19.09 w godzinach 12:00 – 13:30 – Joga kręgosłupa – sekwencja wzmacniająca plecy; nauka głębokiego oddechu.
  • - 24.09 w godzinach 12:00 – 13:30 – Sekwencja przekrojowa – ćwiczenia wzmacniające nogi i mięśnie dna miednicy
  • - 26.09 w godzinach 12:00 – 13:30 – Weź głęboki wdech! – rola oddechu w czasie ciąży i podczas porodu, pozycje otwierające klatkę piersiową i wzmacniające przeponę
  • - 1.10 w godzinach 12:00 – 13:30 – Uwaga! Przemytnik arbuzów;-) – wzmacnianie i rozluźnianie mięśni brzucha, jak zapobiegać rozstępom; co to jest rozszczepienie mięśnia prostego brzucha.
  • - 3.10 w godzinach 12:00 – 13:30 – Sekwencja regeneracyjna na lepszy sen i spokój ducha.
  • - 8.10 w godzinach 12:00 – 13:30 – Jak rześko przebyć dzień? – sekwencja pozycji rozciągających, likwidujących ociężałość i dodających energii na cały dzień.
  • - 10.10 w godzinach 12:00 – 13:30 – Otwieramy obszar bioder – pozycje przygotowujące miednicę do porodu; ćwiczenie mięśni dna miednicy i ich znaczenie
  • - 15.10 w godzinach 12:00 – 13:30 – Bóle kręgosłupa – czyli co zrobić, żeby nie bolały plecy; pozycje łagodzące bóle i wzmacniające plecy; kiedy potrzebna jest dodatkowa pomoc, taka jak masaże czy rehabilitacja; jak organizować pracę w domu, żeby nie przeciążać kręgosłupa
  • - 17.10 w godzinach 12:00 – 13:30 – Sekwencja przekrojowa – ćwiczenia wzmacniające nogi i mięśnie dna miednicy
  • - 22.10 w godzinach 12:00 – 13:30 – Joga kręgosłupa – sekwencja przekrojowa wzmacniająca plecy.
  • - 24.10 w godzinach 12:00 – 13:30 – Odczarować poród – jak zrelaksować się w czasie porodu, pozycje na I i II fazę porodu
  • - 29.10 w godzinach 12:00 – 13:30 – Połóg – jak wrócić do formy po porodzie – ćwiczenia i praktyczne porady, pozycje odciążające plecy dla karmiących mam.
  • - 31.10 w godzinach 12:00 – 13:30 – Joga kręgosłupa – sekwencja przekrojowa wzmacniająca plecy.
  • - 5.11 w godzinach 12:00 – 13:30 – Sekwencja regeneracyjna na lepszy sen i spokój ducha.
  • - 7.11 w godzinach 12:00 – 13:30 – Sekwencja powtórzeniowa – asany na życzenie – sesja pytań i odpowiedzi od uczestniczek kursu.

*Możliwy jest udział w całym kursie lub wybranych zajęciach.

Koszt: Jednorazowe wejście 35 zł, Cały kurs płatny w dwóch ratach 2 x po 160 zł, pakiet dowolnej ilości zajęć: ilość zajęć x 25 zł.

Płatność na miejscu tylko gotówka lub przelew na konto: 32 1140 2004 0000 3902 4111 3410. W tytule przelewu proszę wpisać kurs dla ciężarnych, datę kursu oraz imię i nazwisko uczestniczki.

Warto wiedzieć:

  • - kurs jest przeznaczony dla kobiet w ciąży w II i III trymestrze, a także – w przypadku pań praktykujących jogę przed ciążą lub uprawiających inne aktywności fizyczne przed poczęciem
  • - w I trymestrze. Aby dopasować ćwiczenia do samopoczucia ćwiczących wskazane jest szczegółowe opisanie samopoczucia i stanu zdrowia nauczycielowi prowadzącemu zajęcia.
  • - wskazana konsultacja z lekarzem prowadzącym, ale zaświadczenie nie jest potrzebne,
  • - swobodny strój sportowy, szczególnie proszę zwrócić uwagę, żeby nie uciskać brzucha,
  • - lekki posiłek należy spożyć najpóźniej godzinę przed zajęciami, proszę również nie przychodzić na głodno, aby nie odczuwać zmęczenia po ćwiczeniach, zalecane jest regularne uczęszczanie na zajęcia co najmniej 1 raz w tygodniu.
  • - regularne ćwiczenia 2 razy w tygodniu znacznie zwiększają pozytywne efekty wykonywanych ćwiczeń.

Co zabrać: Swobodny strój sportowy nie krepujący ruchów, skarpetki i bluza na relaks. Jeśli posiadasz matę do jogi, warto wziąć ze sobą i mieć swój własny kawałek podłogi, jeśli nie – maty są również dostępne na miejscu.

Rezultaty: Poprawa samopoczucia następuje już po pojedynczych zajęciach, efekty zdrowotne oraz wpływ na ogólne samopoczucie przy systematycznej praktyce – po kilku tygodniach.

Prowadząca: Sylwia Pędzich, prowadzi zajęcia jogi w ciąży od 2005 roku, jogę ćwiczy od 1995 roku, mama Krzysia i Marysi. Więcej informacji: http://jogawita.pl/kadra/

Miejsce: Joga Wita Studio jogi i harmonijnego rozwoju, ul. Wspólna 40, Poznań www.jogawita.pl

Kategoria: Aktualności